Veel gestelde vragen

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Binnen 2-5 werkdagen.
Wij streven ernaar om iedere bestelling binnen 2 werkdagen na ontvangst van uw betaling bij u af te leveren.

Bent u niet tevreden over uw bestelling, en heeft u een klacht?
Dan verzoeken wij u deze voordat u de bestelling retourneert kenbaar te maken per e-mail op service@shoetimeonline.nl en telefonisch op 088-1233099
Onze klantenservice is geopend op de volgende tijden: maandag t/m donderdag van 8.00 tot 17.00 uur, en op vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur
Wij nemen uw klacht binnen 2 werkdagen inhoudelijk in behandeling en ontvangt u van ons een terugkoppeling op uw klacht hetzij per mail hetzij per telefoon. Uiteraard streven wij er ook naar om uw klacht in 2 werkdagen op te lossen.

Verder willen u graag wijzen op de geschillenprocedure van de Thuiswinkelorganisatie. Meer informatie over de geschillencommissie vindt u op www.sgc.nl

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Dat kan door HIER te klikken.
Het enige wat u nodig heeft is uw ordernummer, dat u in de bevestigingsmail heeft ontvangen en de postcode van het afleveradres.

Nadat wij uw bestelling verwerkt hebben, wordt er ook een zogenaamde 'track-and-trace' code van TNT getoond, middels een link. Wanneer u deze aanklikt dan kunt u op de website van TNT de bezorgstatus volgen.

Helaas maakt TNT de track-and-trace code pas de volgende ochtend nadat wij uw bestelling hebben aangeleverd actief. Dit is iets waar wij geen invloed op hebben.

Als u in Belgi� of Duitsland woont kunt u gewoon bestellen op shoetimeonline.nl.
Wel vragen wij u een bijdrage in de verzendkosten van �10,- per bestelling als het afleveradres buiten Nederland ligt.

De levertijd voor adressen buiten NL is gemiddeld 3-5 werkdagen.
De retourzending komt voor uw eigen rekening.

Een PostNL-pakketbezorger levert uw bestelling op het door u opgegeven adres af.

Bij geen gehoor wordt op de volgende werkdag een tweede bezorgpoging gedaan. Indien na twee bezorgpogingen de bestelling niet is afgeleverd, wordt deze maximaal 3 weken op het afhaalkantoor bij u in de buurt bewaard (u krijgt hiervan een kaartje in de bus). Na deze drie weken wordt de bestelling automatisch naar ons geretourneerd.

Wij werken met meerdere verzendpunten, dit doen wij om de bestelde artikelen sneller te kunnen versturen.
Wanneer u een order plaatst met meerdere artikelen, wordt deze automatisch gesplitst. Hierdoor kan het voorkomen dat uw bestelling in meerdere dagen, of in meerdere pakketjes geleverd wordt.

Besluit u om uw bestelling geheel of gedeeltelijk te retourneren, dan kunt u gebruik maken van de retourdocumenten die bij uw bestelling geleverd worden.
Vanaf de dag van ontvangst van uw pakket heeft u 14 dagen bedenktijd.

Wij accepteren uw retour alleen als het product in originele en ongedragen staat verkeerd.
U mag de schoenen uiteraard wel passen!
Indien u dit wenst mag u de retourzending binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk, per post of per e-mail bij ons aanmelden, dit is echter niet verplicht.

U kunt de retourzending afgeven bij het dichtstbijzijnde PostNL punt.
Hier betaalt u geen portokosten.
Wel vragen wij een bijdrage in de retourkosten van �3,95, deze worden verrekend met het bedrag wat u van ons terug krijgt.
Stuurt u uw gehele bestelling retour, dan krijgt u eventuele verzendkosten uiteraard ook van ons retour (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering).
Stuurt u retour vanuit Belgi�, dan kunt u het pakketje afgeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor. U dient dan wel portokosten te betalen, deze zijn voor uw eigen rekening.
Uiteraard brengen wij dan niet de bijdrage van �3,95 op de retourkosten in rekening.

De terugbetaling krijgt u maximaal 14 dagen nadat uw retourzending bij ons in binnen gekomen retour. Wij streven er echter naar om de betaling zo snel mogelijk terug te storten.

U kunt de bestelling ook retourneren in een van onze winkels. Een overzicht van onze winkels vindt u hier. Retourneren in onze winkels is helemaal gratis!
U krijgt dan het betaalde bedrag contant terug.

Vanzelfsprekend! Bijkomend voordeel is dat u geen bijdrage aan verzendkosten (3,95 euro) hoeft te betalen.
Wij vragen u wel om de retourbon mee te nemen naar het filiaal, zonder deze bon kunnen wij uw retour namelijk niet accepteren.

De adressen en openingstijden van onze winkels vindt u op shops-pagina.

Dit kan alleen in een van onze winkels.
Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling middels een retourzending om te ruilen voor een ander paar. Indien u graag een ander artikel, of een andere kleur/maat wenst te ontvangen dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

We verzenden uw order boven de 35 euro gratis binnen Nederland. Onder dit bedrag vragen we een bijdrage van 3,95 euro aan de verzendkosten. Voor orders met een afleveradres buiten Nederland vragen we een bijdrage van 10 euro aan de verzendkosten.

Besluit u om uw bestelling te retourneren, dan vragen wij een bijdrage in de retourkosten van �3,95.
Dit bedrag wordt verrekend met het terug te betalen bedrag.
Retourneren in een van onze winkels is gratis!

Helaas maakt PostNL de track-and-trace code pas de volgende ochtend nadat wij uw bestelling hebben aangeleverd actief.
Dit is iets waar wij geen invloed op hebben.
Heeft u uw bestelling al eerder geplaatst, en is uw pakket nog steeds niet te volgen? Neem dan even contact op met onze klantenservice via service@shoetimeonline.nl

Er zijn drie mogelijkheden:



1. Met iDeal (gratis):

Wanneer u electronisch bankiert kunt u betalen met iDeal. Deze veilige betaalmethode wordt door bijna alle banken ondersteunt.

Het voordeel is dat de betaling direct bij ons binnen is en uw order dan ook gelijk verwerkt wordt.





2. Met Creditcard/Maestro/Paypal via Multisafepay (gratis):

Met uw Mastercard-, Visa- of Maestro-kaart of met uw Paypal-account kunt u via het Multisafe-platform gratis bij ons betalen. Het voordeel is dat de betaling direct bij ons binnen is en uw order dan ook gelijk verwerkt wordt.

 


3. Via Maestro (gratis):

 


Met uw Maestro-kaart kunt u via het Multisafe-platform gratis bij ons betalen.

U kunt zich HIER aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Wilt u de nieuwsbrief liever niet meer ontvangen? Dan kunt u zich afmelden in een van onze laatste nieuwsbrieven. Onderaan de nieuwsbrief staat een ��afmeld�� button, als u hier op klikt en de stappen volgt bent u uitgeschreven.

Ook kunt u ons een mailtje sturen op info@shoetimeonline.nl

Klik hier om als voordeelpashouder uw gegevens te wijzigen. Aan de linkerzijde zit de knop 'wijzigen' waarmee u zelf uw gegevens kunt aanpassen.

U mag ook een email sturen aan info@shoetimeonline.nl en wanneer u hierin uw pasnummer en uw nieuwe gegevens vermeld dan wijzigen wij dit voor u.

Vraagt u om bovenstaande reden via onze website een nieuwe pas aan? Geef dan even via het email adres info@shoetimeonline.nl door om welke gegevens het gaat. Wij boeken het saldo dan graag voor u over!

SHOETIME verspreidt een miljoen folders, dus niet al onze klanten ontvangen een folder. Wel kunt u in onze winkel altijd een folder meenemen.

De actuele folders worden altijd getoond op deze website. Los van de folders hebben wij regelmatig andere speciale aanbiedingen. Deze worden niet door middel van een folder verspreid.
Onze acties en folders worden altijd op de hoofdpagina getoond.

Als u op de hoogte wilt blijven van al onze aanbiedingen dan kunt u zich geheel vrijblijvend inschrijven op onze nieuwsbrief. U ontvangt dan automatisch bij de start van een nieuwe actie of folder een e-mail.

Ja, wij bieden in al onze winkels ruimte voor stagiaires.

Voor zogenaamde "snuffelstages" en BOL-ers is altijd plek in al onze vestigingen en in sommige gevallen ook voor BBL-ers.

Zie voor meer informatie en het aanmeldformulier de pagina vacatures of loop in ��n van onze vestigingen naar binnen en informeer bij de filiaalleiding.

Bestellen en leveren

Bestellen:
Op de site kunt u uitgebreid zoeken in onze collectie schoenen en accessoires. Hieronder vindt u beknopt het bestelproces.

1. Winkelmandje: zoek uw product , selecteer een maat en kies 'bestellen'.
2. Uw gegevens: Indien u nog geen klant bent vult u uw adresgegevens in. Als bestaande klant kunt u ook inloggen om snel uw gegevens op te halen.
3. Controle: Controleer de gegevens.
4. Uw betaling: Kies hier de gewenste betaalmethode. U kunt kiezen voor IDEAL, creditcard, Maestro of achterafbetaling.
5. Afronding: Hier kan de betaling worden afgerond.

Leveren:
Nadat de betaling bij ons verwerkt is, wordt uw bestelling in behandeling genomen. Betaald u achteraf dan wordt uw bestelling ook direct in behandeling genomen.
Wij leveren uw bestelling binnen 2 tot 5 werkdagen. Als artikelen een langere levertijd hebben, stellen wij u via e-mail op de hoogte.
Als de verzending bij PostNL aangemeld is, kunt u dit zien bij de orderstatus en wordt de zending de volgende dag afgeleverd op het adres wat u aangegeven heeft. In de bevestigingsmail staat de track & trace code. Verzending binnen Nederland is bij orderbedragen boven de � 35 gratis, beneden de � 35 vragen we een bijdrage van �3,95. Voor retourzendingen wordt een bijdrage van � 3,95 ingehouden op de terugbetaling.

Bij verzending naar Belgi� of Duitsland vragen wij �10 verzendkosten.

Aanbiedingen en prijzen:

Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt. De prijzen van onze webshop zijn dezelfde als in de winkels van Shoetime. Shoetime is niet gebonden aan haar aanbod indien er sprake is van programmeerfouten in de website. Kortingscodes vervallen zodra u de bestelling retourneert.

Toepasselijk recht:

Op de koopovereenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Dit is de website van Shoetime Retail BV

Ons bedrijfsadres is
Industrieterrein 109
5981NC Panningen

Ons postadres is
Postbus 7103
5980AC Panningen

Ons Inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel is 12033484
Ons B.T.W.-nummer is NL803765265B01

Bij elk bezoek aan onze website herkent onze webserver automatisch noch uw domeinnaam, noch uw e-mailadres.

Bij een bezoek aan onze website bewaren wij
- uw e-mailadres als u boodschappen/vragen plaatst op deze website
- uw e-mailadres als u dit aan ons communiceert
- alle informatie die u vrijwillig verstrekt hebt (bijvoorbeeld onderzoeksinformatie en/of site-registratie)

Deze informatie wordt gebruikt
- voor intern gebruik en wordt daarna verwijderd
- om de inhoud en de lay-out van onze pagina�s te individualiseren voor elke individuele bezoeker

De informatie wordt alleen intern gebruikt en wordt niet doorgegeven aan andere organisaties voor commerci�le doeleinden.

Op deze site gebruiken we cookies (een cookie is een klein bestand dat verstuurd wordt door een Internetserver en dat zich op de vaste schijf van uw computer installeert. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte Internetsite en bevat een aantal gegevens over dit bezoek)
- om uw voorkeuren te registreren
- om informatiesessies te registreren, zoals informatie over hetgeen u toevoegt aan uw boodschappenlijst
- om uw vroegere activiteiten op de site te registreren, om u bij uw volgend bezoek een betere dienstverlening te bieden

We hebben geen partnerschappen of speciale relaties met derden op internet.

Als wij uw gegevens overdragen of ontvangen op onze website, gebruiken wij altijd de coderingstechnologie�n die erkend worden als gangbare standaarden binnen de IT-sector.

Als wij bepaalde kritieke informatie ontvangen of overdragen, zoals bijvoorbeeld financi�le informatie of gezondheidsinformatie, gebruiken wij een beveiligde server. U wordt hiervan op de hoogte gesteld via een scherm dat afgebeeld wordt op onze site (pop-up).

Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen ingevoerd om het verlies, het onrechtmatig gebruik of de wijziging te voorkomen van informatie die wij ontvangen op onze site.


Hoe neemt u contact met ons op in verband met ons privacybeleid ?
---------------------------------------------------------------

Als u wenst te reageren op ons privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen
- Per email: info@shoetimeonline.nl
- Per telefoon: 077-4621477
- Per fax: 077-4622245

Over communicatie per e-mail

Als u in de toekomst geen e-mails wenst te ontvangen van ons bedrijf, kunt u contact met ons opnemen op het hierboven vermelde adres.

Over communicatie per brief

Als u ons via het web uw postadres meedeelt, zal u alleen de informatie ontvangen die u aangevraagd hebt, op het adres dat u ons meegedeeld hebt.

Over communicatie per telefoon

Als u ons uw telefoonnummer meedeelt via het web, zal ons bedrijf u alleen telefonisch contact met u opnemen als dit nodig is om u te informeren over de bestellingen die u on-line geplaatst hebt.

Indien u geen geadresseerd reclamedrukwerk en/of geen commerci�le telefoontjes (meer) wenst te ontvangen, kunt u dat kenbaar maken via de website van de Stichting Infofilter: www.infofilter.nl.

Ons bedrijf kan de consumenteninformatie gebruiken voor nieuwe doeleinden die nog niet voorzien zijn in ons privacy-beleid. In dat geval, zullen wij contact met u opnemen alvorens uw gegevens te gebruiken voor deze nieuwe doeleinden, om u op de hoogte te stellen van de wijzigingen aan ons reglement voor de bescherming van persoonlijke gegevens en om u de kans te bieden uw deelname te weigeren.

Op verzoek verlenen wij aan de bezoekers van onze site toegang tot alle informatie die wij van hen bijhouden. Als u toegang wenst tot deze informatie, gelieve u contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.

Op verzoek bieden wij de bezoekers van onze site de mogelijkheid om eventuele onjuiste gegevens die wij van hen bijhouden, te corrigeren. Als u uw persoonlijke gegevens wenst te verbeteren, gelieve u contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.

Als u vindt dat onze site niet in overeenstemming is met ons privacybeleid, neem dan contact op met ons bedrijf zelf, op het hierboven vermelde adres.