Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen door onze klanten. Uiteraard kun je ons altijd bellen: 088 - 1233 088. We zijn op werkdagen van 08:30 uur tot 17:30 uur telefonisch bereikbaar.

Algemeen

Hoe kan ik een artikel zoeken?
Je kunt gebruik maken van verschillende mogelijkheden om een artikel te zoeken. Als eerste kun je zoeken op bijvoorbeeld merk in het zoekvenster links boven de filtermogelijkheden. Ook kun je natuurlijk gebruik maken van onze filters die je kunt vinden als je op damesschoenen, herenschoenen of kinderschoenen in het menu klikt. Daarnaast kun je nog op referentienummer zoeken die bij iedere schoen aangegeven staat.
Hoe kan ik mijn schoenmaat bepalen?
Om je schoenmaat te kunnen bepalen, kunt je gebruik maken van onze maattabel. Deze vind je bij iedere schoen op onze webshop boven de maatboog.
Kan ik een artikel nog bestellen als mijn maat er niet meer bij staat?
Nee, als je maat er niet meer bij staat, dan is het artikel niet meer verkrijgbaar in die maat in de webshop.
Hoe neem ik contact op met de webshop van Shoetime?
Je kunt een e-mail sturen naar service@shoetimeonline.nl of telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 088 - 1233 088 (op werkdagen van 08:30 uur tot 17:30 uur).

Account

Hoe maak ik een account aan?
Ga naar "Inloggen" rechtsboven op de webshop. Ga daarna naar nieuwe klanten "Account aanmaken" en volg de stappen om een account te maken in de Shoetime webshop.
Hoe kan ik inloggen?
Je kunt inloggen met de combinatie e-mailadres en wachtwoord. Klik rechtsboven op
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Ben je je wachtwoord vergeten? Ga naar "Inloggen" rechtsboven op de webshop. Klik dan rechtsonder in het inlog scherm op "Wachtwoord vergeten?" en volg de stappen die volgen.
Waarom moet ik een account aanmaken voor mijn bestelling?
Het aanmaken van een account heeft een aantal voordelen. Door je gegevens te bewaren, kun je de volgende keer eenvoudiger bestellen: je hoeft dan niet je gegevens opnieuw in te voeren. Daarnaast kunnen wij eenvoudig uw aankoop traceren bij een ruiling of retourzending en spaar je automatisch voor korting!
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Om je gegevens te kunnen wijzigen moet je eerst Inloggen. Vervolgens klik je rechtsonder op “wijzig gegevens” en kun je jouw gegevens wijzigen.
Wanneer moet ik een account aanmaken?
Ben je nieuw bij Shoetime? Dan zal je voor je bestelling een account moeten maken. Ben je reeds bekend bij Shoetime, dan kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord.
Wil je jouw account verwijderen?
Stuur dan een e-mail met je gegevens naar service@shoetimeonline.nl

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?
Als je het artikel hebt gevonden dat je wilt bestellen, klik dan op de knop “Toevoegen aan winkelwagen”. Vervolgens staat het artikel rechtsboven in je winkelwagen. Mocht je meerdere artikelen willen bestellen, dan kun je deze op dezelfde wijze in je shopping bag plaatsen. Als je klaar bent om af te rekenen, klik je rechtsboven op
Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Wij houden je natuurlijk op de hoogte van je bestelling. Je ontvangt na jouw bestelling een bevestiging van je bestelling en een bevestiging van de betaling, indien deze is afgerond. De order wordt vervolgens in behandeling genomen. Als de bestelling door ons wordt verstuurd ontvang je een email met de Track&Trace link waarmee je de voortgang van de bestelling kunt volgen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Indien de bestelling nog niet verstuurd is, kun je jouw bestelling nog annuleren. Stuur hiervoor zo snel mogelijk een e-mail naar service@shoetimeonline.nl of bel naar 088 - 1233 088.
Waar kan ik mijn ordernummer vinden?
Het order- of bestelnummer wordt vermeld in de bevestigingsmail en op je factuur. Houd deze bij de hand als je vragen hebt voor onze klantenservice.
Hoe weet ik dat mijn bestelling goed bij Shoetime is aangekomen?
Nadat je bestelling is voltooid, ontvang je een ontvangstbevestiging per e-mail. Zodra de schoenen zijn ingepakt en verzonden ontvang je een Track&Trace link om jouw pakket te volgen.

Betalen

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Bij Shoetime kun je veilig en gemakkelijk betalen met iDeal internetbankieren, creditcard (VISA, Maestro, Mastercard), met PayPal of achteraf via Billink. Belgische klanten kunnen betalen middels Mister Cash.
Ik heb mijn betaling niet afgerond. Hoe bestel ik nu?
Je kunt je bestelling afronden door naar "Inloggen" te gaan. Als je vervolgens naar "Mijn winkelwagen" gaat, kun je de betaling hervatten. Krijg je hierbij een foutmelding? Dan kun je het beste het artikel opnieuw bestellen. Bestellingen die niet (volledig) betaald zijn, worden namelijk niet in behandeling genomen.
Is het veilig om via Shoetime te betalen?
Bij Shoetime kun je veilig en gemakkelijk betalen met iDeal internetbankieren, creditcard, met PayPal of achteraf via Billink.
Kan ik cadeaubonnen inruilen bij mijn bestelling?
Op dit moment is het bij Shoetime niet mogelijk om in de webshop cadeaubonnen te verzilveren. Ben je in het bezit van een kortingscode/actiecode? Deze kunnen wel verzilverd worden.
Waar kan ik mijn kortingscode invullen?
Heb je een kortingscode ontvangen van Shoetime? Deze kun je invullen in de tweede stap bij het overzicht aan de rechterzijde onder "Actiecode". Kortingscodes zijn vaak gebonden aan een minimum aankoopbedrag en kunnen niet worden gebruikt in combinatie met andere kortingsacties.

Bezorgen

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Wij doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk bij je af te leveren. Wij streven naar een levertijd van 1 tot 2 werkdagen. Kunnen wij dit om wat voor een reden niet verwerken, dan berichten wij je hierover.
Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling buiten Nederland?
Verzendingen naar het buitenland kosten altijd €5,95. Indien de gehele bestelling wordt geretourneerd zullen de verzendkosten worden terugbetaald. Indien een deel van de bestelling wordt geretourneerd zullen de verzendkosten niet worden terugbetaald
Kan ik mijn schoenen ergens anders laten bezorgen?
Ja, dat kan. Je kunt tijdens het bestellen een ander afleveradres aangeven (bijvoorbeeld op het werk of bij uw buren), of een PostNL locatie selecteren.
Kan ik mijn bestelling onder rembours laten bezorgen?
Het is bij Shoetime niet mogelijk om je bestelling onder rembours te laten bezorgen.

Contact

Hoe neem ik contact op met de webshop?
Je kunt een e-mail sturen naar service@shoetimeonline.nl of telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 088 - 1233 088 (op werkdagen van 08:30 uur tot 17:30 uur).

Ruilen of retourneren

Tot hoe lang mag ik mijn bestelling retourneren?
Je hebt tot 30 dagen de tijd om je schoenen (ongebruikt) te retourneren in een van onze winkels of via het antwoordnummer.
Wat zijn de kosten van retourneren?
Retourzendingen binnen Nederland naar ons antwoordnummer (Antwoordnummer 4023, 5980 ZX Panningen) met PostNL zijn gratis. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor uVoor retourzendingen vanuit het buitenland naar ons antwoordnummer (Antwoordnummer 4023, 5980 ZX Panningen) via PostNL brengen wij €5,95 in rekening. Gebruik voor het retourneren van je bestelling het bijgeleverde retourformulier.
Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?
Wil je je schoenen ruilen voor een andere maat? Gebruik hiervoor het bijgeleverde retourformulier. Vul in "ruilen" en geef aan welke maat je graag wilt ontvangen. Stuur jouw (ongebruikte) schoenen op naar ons antwoordnummer (Antwoordnummer 4023, 5980 ZX Panningen), zodra wij deze hebben ontvangen versturen wij zo snel mogelijk het nieuwe gewenste paar.