Klachten en garanties

Klachten

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op deze website. Je krijgt van ons binnen 7 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie. Indien je niet tevreden bent met de inhoudelijke afhandeling van je klacht dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Winkels

Heb je een klacht over een artikel dat je in de winkel bij Shoetime hebt gekocht? In dat geval raden wij je aan om met het artikel en kassabon naar één van onze Shoetime winkels te gaan. Ter plekke kan een van onze medewerkers direct jouw klacht beoordelen en naar een geschikte oplossing zoeken. Met klachten over artikelen die niet via de webshop zijn besteld, kun je alleen terecht in een van onze Shoetime schoenenwinkels. Ook met klachten die zich voordoen na de zichttermijn kun je alleen tericht in een van onze Shoetime schoenenwinkels.

Webshop

Heb je jouw schoenen via onze webshop besteld? Ook dan ben je natuurlijk van harte welkom in een van onze winkels, waar een medewerker direct de klacht kan beoordelen. Neem hiervoor de bestelling en de factuur mee. Als je een klacht hebt binnen de zichttermijn (14 dagen) dan kun je jouw webshopbestelling natuurlijk ook terugsturen via het antwoordnummer: Antwoordnummer 4023, 5980 ZX, Panningen. Geeft u op het formulier duidelijk aan dat het om een klacht gaat en of je het artikel opnieuw wenst te ontvangen. De verzendkosten voor de nieuwe bestelling zijn voor rekening van Shoetime.

Contact

Liever contact met de webshop over een klacht? Stuur een e-mail naar onze klantenservice (service@shoetimeonline.nl). Geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat de inhoud van de klacht is en voeg (indien mogelijk) een foto toe van het (beschadigde) artikel. Je ontvangt binnen 7 werkdagen een antwoord van een van onze medewerkers per e-mail of per telefoon.

Heb je een andere klacht? Meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Je kunt jouw klacht per mail (service@shoetimeonline.nl) of telefonisch indienen via 088 - 1233 088, op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 uur. Je klacht wordt binnen 7 werkdagen behandeld.

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Shoetime biedt tot uiterlijk 6 maanden na aankoopdatum garantie op online aankopen. Schoenen ouder dan 3 maanden met een gegronde klacht, die niet te repareren zijn, kunnen in aanmerking komen voor een gedeelde vergoeding. 

Shoetime biedt 6 maanden garantie op online aankopen. De door Shoetime geboden garantie van 6 maanden doet niets af aan de wettelijke garantie. Klachten die we niet vergoeden zijn:

  • Slijtage van de zolen bij veelvuldig gebruik
  • Slijtage van de hakken
  • Kale neuzen bij kinderschoenen
  • Lak / metallic materialen
  • Het loslaten en verliezen van pailetten, steentjes en kraaltjes
  • Op alle slijtage van buitenaf (remmen, kruipen of glijden)

We geven 3 maanden garantie op ritsen. Vanaf de 4e t/m 6e maand vergoeden we 50% van de reparatiekosten. Let op: gekleurde binnenvoeringen kunnen afgeven. Dit is het gevolg van eigentijdse milieuregels bij het looien en het verven van het leer.